lachinseir
image-gallery

برگزاری شب ایرانی در ترکیه

نویسنده : منبع: ایسنا

مراسم ویژه شب ایرانی در چارچوب هفتمین جشنواره بین‌المللی رمضان با حضور سفیر ایران، شهرداری کچی اورن، هنرمندان ایرانی، جمعی از نمایندگان مجلس ترکیه، صدها تن از شهروندان ترکیه و ایرانیان مقیم برگزارشد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم مصطفی آک با حضور در غرفه ایران و افتتاح آن که مزین به کتاب‌ها و صنایع دستی کشورمان شده بود، با سفیر ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ادامه سفیر ایران در سخنان کوتاهی ابتکار برگزاری جشنواره بین‌المللی رمضان را اقدامی خداپسندانه و مفید برای شناسایی فرهنگ‌های مختلف رمضان بین کشورهای مسلمان و دوست و همسایه قلمداد کرد و گفت: چنین گام‌هایی موجب نزدیکی هرچه بیش‌تر جوامع اسلامی به یکدیگر خواهد شد.

شهردار کچی اورن نیز از حضور گسترده ایران در برپایی غرفه رمضان و اعزام هنرمندان ایرانی برای پر رنگ کردن جشنواره تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: همکاران ایرانی ما در سال‌هایی که این جشنواره برگزار می‌شود، همت بزرگی برای معرفی بخشی از فرهنگ و تمدن بزرگ ایران به خرج داده‌اند.

تواشیح خوانی گروه تواشیح مشهد مقدس، اجرای موسیقی و رقص فولکلور «یاقوت جام» گروه سنتی تربت جام، در جشنواره روز ایران مورد توجه و استقبال حاضران قرار گرفت.

این هفتمین سال متوالی است که شهرداری کچی اورن به منظور آشنایی مردم ترکیه با فرهنگ، آداب و سنن مردم کشورهای مسلمان اقدام به برگزاری جشنواره ، برپایی غرفه‌ و اختصاص یک شب به کشورهای اسلامی از جمله ایران می‌کند.

دیدگاه شما

captcha