lachinseir
image-gallery

آنتالیا

در آنتالیا این شهر توریستی و محبوب گردشگری ترکیه، فعالیتهای آبی از جمله غواصی، شنا، جت اسکی و... تقریبا از اوایل تیر خرداد ماه اوج می گیرد

شهر توریستی آنتالیا

تابستان یکی دو ماهی است که در خانه های ما را زده است. در آنتالیا این شهر توریستی و محبوب گردشگری ترکیه، فعالیتهای آبی از جمله غواصی، شنا، جت اسکی و... تقریبا از اوایل تیر خرداد ماه اوج می گیرد، اگرچه برای گردشگران تمام ماه های سال در این شهر تابستان است. لاچین سیر با تورهای بی نظیری که برای شما در این تابستان در نظر گرفته است پیشنهاد می کند که بدون لحظه ای تردد چمدان خود را ببندید و با ما به ماجراجویی در شهر جنوبی ترکیه بپردازید. آنتالیا به عنوان معروف ترین مقصد گردشگری در کشور با سواحل و زندگی پویای خود، یکی از جذب کننده های اصلی توریست از سراسر جهان است. این شهر حتی در فصل های غیر از بهار و تابستان هم یک مقصد جذاب برای گردشگران است. حتی در ماه های اول پاییز هنوز هم آب دریا گرم است. حتی آرامش سواحل آن به مراتب بیشتر است. در اینجا به کارهای جالبی که می توانید در این شهر انجام دهید می پردازیم.

از غواصی تا رافتینگ (قایقرانی در رودخانه های پر تلاطم)، تورهای تاریخی و تجربه های بی نظیر دیگر، آنتالیا برای برنامه ریزی تعطیلات شهری بسیار دلپذیر و روح نواز است.

غواصی کردن در ساحل های آنتالیا

اگر تعریف شما از یک تعطیلات عالی، اقامت در دل طبیعت و تجربه اوج آدرنالین است، سفر به آنتالیا فرصتی برای تجربه یک ماجراجویی در زیر آب را برای شما فراهم می سازد. غارهای زیر آب و کشتی های با شکوه، آن را تبدیل به مقصدی جذاب برای کسانی که به دنبال هیجان و غواصی هستند، می کند. اگر یک غواص پیشرفته نیستید، دوره های غواصی زیادی وجود دارند که می توانید برای یادگیری نحوه ی شیرجه رفتن و لذت بردن از آب های زیبا در کنار ساحل آنتالیا از آنها بهره ببرید. در آنتالیا ده ها منطقه برای غواصی و همچنین غارهای متعدد وجود دارد، از جمله آنها منطقه "کمر" و کاش می باشد. کاش یکی از مناسب ترین و مهمترین مقصد های غواصی در جهان است. این منطقه دارای بیش از 25 بخش غواصی است، جایی که شما می توانید ده ها تن بقایای شگفت انگیز باقی مانده در زیر آب را کشف کنید. غواصان، غارها، مناظر، سفال های باستانی، دره های پنهانی و... در آبهای فیروزه ای رنگ و زیبای کاش وجود دارند. هنگامی که در آبهای مدیترانه غوطه ور می شوید، شاهد خواهید بود که چگونه دریا تاریخ را درآغوش کشیده است...در منطقه "کمر" نیز می توانید تعداد زیادی از آموزش دهنده های غواصی را بیابید. "سه جزیره" Üç Adalar نیز تجربه ای بی مانند از غواصی و عکس برداری از هر لحظه آن برای شما ارائه خواهد کرد. نگران نباشید اگر دلفین ها را در حین شیرجه ببینید. یکی دیگر از مکان های عالی برای غواصی آنتالیا، منطقه "کالکان" است. کالکان برای غواصان پیشرفته ای که به دنبال یک تجربه غواصی جدی تر هستند مناسب می باشد. در این منطقه می توانید گونه های نادر ماهی ها را ببینید. آماده تماشا و لمس صدها گونه مختلف ماهی و حیوانات دریایی باشید. لاک پشت ها، ماهی تونا، کوسه ها و خرچنگ ها از جمله گونه هایی هستند که می توانید در آبهای کالکان مشاهده کنید.

سواحل دارای پرچم آبی آنتالیا

سواحلی که دارای Blue Flag یا پرچم آبی هستند، به این معنی است که از طرف سازمان محیط زیست دارای ۳۳ معیار تعیین شده برای سواحل از جمله کیفیت آب، مدیریت زیست‌محیطی و خدمات آموزشی و ایمنی و غیره می باشند. آنتالیا یکی از معدود شهرهایی است که هر ساله توریستهای هلندی، روسیه، آلمان و سایر نقاط جهان را جذب می کنند تا سواحل شگفت انگیز آن را با محیطی گرم و سالم در این شهر مدیترانه ای زیبا تجربه کنند. شهرهای Alanya, Finike, Konyaltı, Kemer, Manavgat, Lara و بسیاری دیگر نه تنها دارای بهترین ساحل ها با استاندارد پرچم آبی هستند بلکه، خرابه های باستانی و روستاهائی دارند که می توانید از آنها بازدید کنید. در میان این مکان ها هتل ها، روستاها، اردوگاه ها و سواحل عمومی نیز وجود دارند که می توانید با توجه به برنامه ریزی تعطیلات خود انتخاب کنید. در آنتالیا، محبوب ترین ساحل کلوپاترا نام دارد که نام ملکه زیبایی رود نیل است. "کاش" یکی از بهترین مکان های ترکیه است که نه تنها دارای سواحل پرچم آبی است، بلکه برای غواصی نیز مکانی بی نظیر به شمار می آید چراکه 50 بخش برای غواصی در نزدیکی مرکز شهر واقع شده اند. ساحل پاتارا Patara در آنتالیا که در نزدیکی Fethiye واقع شده است، به عنوان بهترین ساحل در جهان و همچنین طولانی ترین ساحل مدیترانه انتخاب شده است. ساحل پاترا که مقصدی برای تجربه واقعی طبیعت است، توسط آثار تاریخی احاطه شده است یک بخش بی نظیر برای استراحت، لذت بردن از آفتاب و شنا در آب های شفاف آن است.

غارهای اطراف آنتالیا

غار داملاتاش Damlataş یکی از پر بازدیدترین غارهای ترکیه با معماری شگفت انگیز و ساختارهای پر رمز و راز است که در سال 1948 به طور تصادفی در حوالی بندرگاه واقع در آنتالیا کشف شد. در اینجا درمی یابید که آب سرد غار با زیبایی طبیعی زیرزمینی ترکیب شده است. علاوه بر این، طبق افسانه ها هوای داخل غار برای بیماران مبتلا به آسم مفید است. پس از آزمایشاتی که توسط دانشمندان انجام شد، آنها دریافتند که حقیقتا هوای آن برای بیماران مبتلا به آسم غیر آلرژیک مفید است. غار باشکوه بلدبی Beldibi نیز واقع در بزرگراه آنتالیا-کمر می باشد که بیشتر در عصر پالئولیت مورد استفاده قرار می گرفت. تصاویر روی دیوار و ابزارهای حکاکی شده استخوانی در آن وجود دارند که مربوط به 15000 سال پیش هستند. اگر به عصرهای اولیه و تاریخ آنها علاقه مند هستید، غار بلدبی یک مقصد مناسب برای بازدید شماست.

مناطقی از آنتالیا که جز میراث جهانی هستند

ککوا Kekova، در جنوب شهر آنتالیا، منطقه ای با جزایر پر جنب و جوش است. منطقه حفاظت شده ککوا در سال 1990 منطقه ی حفاظت شده از طبیعت، فرهنگ و جغرافیا اعلام شد و در فهرست پیش بینی های یونسکو قرار دارد. در دوران باستان، ککوا یک روستای ماهیگیری کوچک بود اما امروزه میزبان تمدن های مختلف بوده و یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در ترکیه است. در نتیجه حرکت لایه های زمین به جزیره جالبی تبدیل شده است، زیرا نیمی از شهر زیر آب و نیم دیگر آن بالاتر از آب است. اگر به دنبال فضای آرامی هستید که تاریخ، لاکچری و طبیعت را ترکیب کند، قطعا منطقه لیسیان Lycian شما را با تمام زیبایی خود در آغوش خواهد گرفت. پارک ملی کوه گولوک Güllük نیز که در فهرست پیش بینی های یونسکو قرار دارد، دارای دره های پنهانی میان کوه ها است.

پارک آبی های آنتالیا

مجموعه پارک های آبی آنتالیا از جمله معروف ترین ها در جهان می باشند که برای شما و کودکانتان ساعاتی خوش و فراموش نشدنی به ارمغان خواهند آورد. این پارک ها دارای تسهیلات بی شماری همچون رستوران ها، کافی شاپ ها و غیره می باشند. استخر موج، سرسره های پر از هیجان، رودخانه متحرک و بازی های بسیار دیگری در این مکان منتظر شما هستند.

مرکز خرید تراسیتی TerraCity

یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا تراسیتی می باشد که پر از برندهای معروف ترک و خارجی می باشد. این مرکز خرید دارای پارکینگ ویژه نیز برای کسانی که با ماشین شخصی می آیند می باشد. این مرکز خرید دارای فود کورت نیز می باشد که علاوه بر سرو غذاهای ترک، دارای نمایندگی های مک دونالد و کینگ برگر نیز می باشد.

دیدگاه شما

captcha