lachinseir
image-gallery

پایان طرح تشویقی ترکیه برای جذب گردشگر

نویسنده : منبع:ایسنا

با پایان طرح تشویقی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه برای جذب گردشگران خارجی، باید دید ترکیه چه تدابیر دیگری برای بهبود وضعیت بحرانی گردشگری خود می‌اندیشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از تاریخ اول آوریل تا 31 می (13 فروردین تا 11 خرداد) به هر یک از آژانس‌های مسافرتی درجه الف به ازای هر پرواز حامل گردشگران خارجی، مبلغ شش هزار دلار پاداش می‌داد تا از این طریق بتواند به وضعیت وخیم صنعت گردشگری خود سر و سامانی دهد.

روسیه مهمترین منبع درآمد خارجی گردشگری ترکیه، پس از انهدام جت جنگی خود توسط ارتش ترکیه در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، تحریم‌های اقتصادی را علیه ترکیه اعمال و تمامی پروازهای چارتر به مقصد ترکیه را لغو کرد و به یک‌باره صنعت گردشگری ترکیه که وابستگی فراوانی به گردشگران روس دارد را با چالشی بی‌سابقه مواجه کرد، بحرانی که امروز تا حدی سخت و زیان‌آور شده که مقامات عالی‌رتبه ترکیه را مستاصل در پی یافتن راه برون‌رفتی از این شرایط قرار داده است.

ضربه مالی که از قطع روابط به روسیه متوجه گردشگری ترکیه شده، بالغ بر 20 میلیارد دلار یعنی سه درصد تولید ناخالص ملی است. رزرو روس‌ها در سال 2016 از هتل‌ها و تورهای ترکی تا 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

دولت ترکیه برای حمایت از صنعت گردشگری طی افت کنونی چندین بسته اقتصادی معرفی کرده است و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز چندی پیش با توجه به شرایط بسیار نگران‌کننده و تیره‌روزگی‌های روزافزون صنعت گردشگری، شخصا از مردم کشورش درخواست کرد برای کاهش ضررهای ناشی از عدم حضور گردشگران روس‌، تعطیلات را در ترکیه بگذرانند.

دیدگاه شما

captcha